30 Haziran 2012 Cumartesi

Almanya Sağlık Sigortası(AT-11 Belgesi)




Daha önce diğer yazılarımda bahsettiğim gibi, Almanya da öğrenci veya çalışan herkesin zorunlu sağlık sigortasını yaptırması gerekiyor.Bunun iki yöntemi var.İlk yöntem Almanya'ya gittiğinizde AOK kurumlarında (kampüs içinde küçük bir şubeleri olabilir.) belirli bir form doldurup, adres ve banka hesabı gösterip ayda 70 euro civarı vermek.


Instagram Fotoğraflarını telefonunuza indirmek için bu! uygulamayı kullanabilirsiniz. Uygulamayı indirip ve yıldız verirseniz bana da destek olmuş olursunuz.


İkinci bir yöntem ise Almanya'ya gitmeden önce SGK ya gidip AT-11 belgesini çıkarmak.Almanya ile Türkiye'nin yaptığı bir anlaşma sonucu buradaki belli sigortalar Almanya'da da geçerli.Bunu da oraya göstereceğimiz AT-11 belgesi ile yapıyoruz.AT-11 belgesi için bakıldığınız kişinin,anne veya babanızın, SSK'lı olması gerekiyor.Eğer siz de bu durumda iseniz bazı belgelerle(aşağıda açıkladığım) ve bakıldığınız kişiyle beraber SGK kuruluşlarına gittiğiniz takdirde AT-11 belgenizi alabilirsiniz.
AT-11 belgesi için istenilenler;
1-Tahsis Kartı'nın fotokopisi,
2-Nüfus cüzdanı fotokopisi,
3-Sağlık karnenizin sistemde aktif duruma getirilmesi,
4-Türkiye'de ki okulunuz ile yurtdışında okuyacağınız okul arasındaki sözleşme(kabul mektubunuz)
5-Yurtdışındaki okuldan alınacak ve sömestr başlangıç  ve bitiş tarihlerinin gün/ay/yıl  olarak yazılı olduğu belge(ilgili okulun  internet sitesinden alınacak çıktı  kabul edilir.)


5. madde biraz saçma gelebilir.Bu belgeyi AT-11'in geçerlilik tarihlerini belirlemek için istiyorlar.Ben bu belge   için de kabul mektubunu göstermiştim.Bütün belgelerimle beraber gitmiştim çünkü istenilenler için internette farklı farklı belgeler yazıyor.Size de böyle yapmanızı tavsiye ederim.Elinizdeki tüm belgeleri bir dosyaya koyun ve böyle yerlere(konsolosluk vs.) bu dosyanız ile gidin ve dosyanızda İngilizce,Türkçe öğrenci belgeniz olsun.

Instagram Fotoğraflarını telefonunuza indirmek için bu! uygulamayı kullanabilirsiniz. Uygulamayı indirip ve yıldız verirseniz bana da destek olmuş olursunuz.


Benim kabul mektubunu ilk başta kabul etmemişlerdi, Almanca olduğu için anlaşılmıyormuş yeminli tercümandan Türkçe tercümesini istediler.Tabi 25 TL da tercümana vererek Türkçeye çevirdik sonra anladılar.Tabi o 25 TL ile burada her ay 70 Euro vermekten ve onun işleriyle uğraşmaktan kurtuldum.

Ancak şöyle de bir ayrıntı var.Ben bu belgeyi göstererek sigorta yapma zorunluğunu kaldırmış oldum, ancak doktora gidersem sigorta, masrafı karşılamıyor ve parayı kendi cebimden veriyorum.AOK'dan sigorta yapanlar ise ilk doktora ilk gittiğinde 10 euro ödüyor ve bu para 3 ay boyunca geçerli oluyor.Daha sonra tekrar giderse tekrar 10 euro ödüyor.Belirli bir hastalığı olanlar ve düzenli doktora gitme gereği duyanlar AOK'dan yapmayı tercih edebilirler.

Instagram Fotoğraflarını telefonunuza indirmek için bu! uygulamayı kullanabilirsiniz. Uygulamayı indirip ve yıldız verirseniz bana da destek olmuş olursunuz.

17 yorum:

  1. Artik 10 Euro ödeme zorunlugu da kalkti 1.1.13 den itibaren.

    Zannimca söyle olmali: O AT-11 belgesini AOK ya da diger sigortalara götürüp, ordan o sigortanin kendi kartini aliyorsun. O aldigin sigorta karti ile de yerli vatandaslar gibi doktor islemlerini para vermeden hallediyorsun. Bir degis-tokus gibi. Sigortalar kendi aralarinda hesaplasiyorlar. Yine de arastirmanizda fayda var. Sunu da belirteyimki, o sigorta, Almanya'da her hangi bir ise baslayana dek - ister serbest meslek ister isci olarak - gecerlidir. Ise baslandigi taktirde büyük bir ihtimalle yaniyor ve Almanya'da direk kendinizi sigorta ettirmeniz lazim. Ögrencilerin calisma izni olmasindan dolayi bu konuyu arastirmanizi tavsiye ederim. Saygilar

    YanıtlaSil
  2. ben şu an almanyadayım ama at 11 belgem yok bu belgeyi annem veya babam benim adıma yaptırabilirler mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. Ben Almanya'da iken yaptırmıştım.

      Sil
    2. Bit yaptiramadik... Istanbulda bizi yanlis bilgilendirdiler... arkadasimin Annesi Suan almanyada aok ya gitttik ve bisey yapamicaklarini söylediler ve ist de ssk bayanin cocuklarina o Belgeyi vermiyor..

      Sil
  3. Merhaba ben su an at 11 belgesine sahibim fakat aok kart almadim. Hastaneye gitmek zorunda kaldim ve bana fatura cikardilar. simdi bu faturayi nasil oderim. bana bu konuda bir öneriniz var mi?

    YanıtlaSil
  4. Geçmiş olsun, maalesef bilgim yok o konuda..

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar, gerekli belgelerden tahsis kartı nedir acaba?

    YanıtlaSil
  6. Arkadaşlar merhaba, bende de bu belge var, doktora gitmeden önce teknische krankenkasse (sağlık sigorta yapan yerlerden biri) ye gidiyorum belgemi gösteriyorum ve doktora gideceğimi söylüyorum, onlar bana bi belge veriyolar o şekilde doktora gidiyorum, o belgeyi gösterdikten sonra hiçbir ücret falan ödemiyorum yani..

    YanıtlaSil
  7. ayrıca benim kardeşim benim yerime gitmişti belgeyi almak için ben almanyada olduğumdan dolayı, sadece öğrenci belgemi yanında götürmüş hemen vermişler, türkçe çeviri falan hiçbişey sormamışlar benden söylemesi :)

    YanıtlaSil
  8. faturayı türkiyeye gönderirsen ödemeleri lazım sana geri.. yada buradaki sağlık sigorta kuruluşlarına gidip belgeni ve faturanı gösterip bilgi alabilirsin..

    YanıtlaSil
  9. selamlar ben almanyada yasiyorum annem turkiyeden Yesil pasaportla yanima gelecek bu sigorta acaba onun icinde gecerli olurmu bir bilginiz varmi kendisi emekli bu konuda bilginiz varsa paylasirsaniz sevinirim cok tesekkur....

    YanıtlaSil
  10. merabalar 25 yasin uzerinde oldugum icin ailem uzerinden ssk sigortam kesildi. almanyada sigorta yaptiracagim veya eger mumkun bir seyse sgk dan at 11 belgesi alarak Turkiyede ki genel saglik sigortasini odeyerek sigortami yaptirabilirmiyim boyle bir imkanim var mi?

    YanıtlaSil
  11. AT 11 Belgesinin alırken dikkat edilmesi gereken hususlar,
    1- çalışan kendi adına alacaksa,
    1-a - işyerinden kaşeli imzalı almanyada olacağı sürede ücretli izinli olduğu yazı
    1-b - işyerinden kaşeli imzali kendisine ait sigorta vizite kağıdı
    1-c - işyerinden kaşeli imzali kalacağı günleri kapsayan hesap fişi
    1-d - sigortalı kişinin nüfus cüzdanı fotokopisi
    1-e - İşe giriş bildirgesi fotokopisi
    2- sigortalı yakını (eş,çocuk, bakma yükümlü ) adına alınacaksa
    sigortalının kendisi için hazırlaması gereken yukarıdaki tüm evraklara ek olarak
    2-a işyerinden kaşeli imzalı sigortalı yakının almanyada kalacağı süreyi içeren hesap fişi
    2-b - işyerinden kaşeli imzalı sigortalı yakının almayada kalacağı sürelerde sigortalıyı işten çıkartmayacağını taahhhüt eden yazı aslı
    2-c - yakının nüfus cüzdanı/pasaport fotokopisi
    2-d - vize sayfasından fotokopi

    ve en önemlisi tüm işlemleri ilgili memura anlatıp yaptırabilmek içinde SABIR ....

    YanıtlaSil
  12. tahsıs kartı hakkında bılgı verıcek olan bırı war mı acaba?

    YanıtlaSil
  13. Merhabalar,
    Ben Almanya'ya master egitimim icin geldim. Master egitimimi bitirdim. Ogrenciligim sirasinda A/T 11 belgesi ile AOK dan sigortali olma hakkimi kullandim. Ancak Almanya'daki yeni uygulamaya gore egitimini tamamlayan yabanci ogrenciler 18 ay Almanya'da is aramak uzere ozel bir vize ile kalma hakkina sahipler. Bu 18 aylik sure zarfinda tabii ki sigortanizin olmasi gerekiyor. Bu nedenle AOK ya basvurdum ve sigorta yaptirmak istedigimi soyledim. Ancak calismadigim ve issizlik parasi almadigim icin bana sigorta yapamayacaklarini, bu gecici donem icin de SSK -AOK anlasmasi geregi sigortami devam ettirebilme imkanimin olabilecegini ama bu konuyla ilgili SSK ile gorusup bilgi almami soylediler. Benimle ayni durumda olan arkadaslar varsa ve konu ile ilgili bilgileri varsa bana yardimci olabilirler mi lutfen.
    Tesekkurler,
    Gamze

    YanıtlaSil
  14. tahsis kartı nedir yardımcı olur musunuz?

    YanıtlaSil
  15. selam. ben de aok sigortalisiyim. yillarca odedim. bugun kündigung yani cikis istemek icin gittim, cunku ogrenim bitmek uzere ve 18 aylik devletin verdigi is arama surecinde daha ucuz olan mawista isimli sigorta firmasina gecmek istedim. bunlarda aylik 40 euro odeniyor cunku. aok daki elemana acik acik anlattigimda, bana at 11 belgem olursa buna da gerek kalmayacagini, hatta simdiye kadar benden aldiklari paranin da bir kismini geri odeyeceklerini soyledi. simdi ben hamburgtayim, ailem tr'de. hem annem hem de babam emekli. ben de turkiyede ikisi uzerinden otomatikmen sigortaliyim. yasadiklari sehrin sgk mudurlugunu aradim ulasamadim. simdi ben orada yokken de benim icin at 11 cikarabilirler mi? bu isi daha once yapaniniz var mi? merak icindeyim. yardimci olursaniz sevinirim bir d ebu tahsis karti nedir hakikaten :)

    YanıtlaSil